Město soutěží dodavatele, kteří budou vykonávat správu místních komunikací, veřejného osvětlení a zeleně. Výběrové řízení bylo vypsáno, aby všechny tři druhy služeb byly řádně nastaveny s ohledem na nové požadavky na správu a také kvůli rychle rostoucím cenám, kvůli kterým současní dodavatelé již nedokázali služby dodávat v požadovaném rozsahu a kvalitě. Podávání nabídek končí v těchto dnech. 

"Stávající smlouvy byly uzavřeny zhruba před deseti lety a jednotkové ceny byly zafixované. To znamená, že cenové podmínky neodpovídají současnosti. V případě některých dodavatelů jsme rovněž v poslední době naráželi na potíže s kapacitou," zmiňuje místostarosta Jan Mareš důvody, které vedly k revizi smluv. 

Po budoucích dodavatelích bude město nově požadovat aktivní práci s pasporty městského majetku. "Tyto detailní přehledy zeleně, veřejného osvětlení či městského mobiliáře nechalo město zpracovat v minulém roce a má díky nim přesnou představu o stavu svého majetku. Správci zeleně budou do tohoto systému zapisovat například výsledky dendrologických posudků, proběhlé zásahy nebo sečení trávy, správci veřejného osvětlení zase údržbu konkrétních svítidel," říká místostarosta Jiří Plíhal. Zástupci města tak budou mít neustálý přehled o dodané práci a provedených úkonech, což mimo jiné usnadní a urychlí vyřizování případných stížností. 

S výběrem nových dodavatelů se pojí rovněž nové nastavení zmíněných služeb. V posledních letech ve městě přibyly záhonky, zelené plochy, lampy veřejného osvětlení a byly vybudovány nové komunikace. Vedle toho město eviduje požadavky například na častější sečení trávy v konkrétních lokalitách. Úpravy stávajícího režimu jsou rozhodně možné a bude záležet pouze na vysoutěžených jednotkových cenách za konkrétní úkony a na objemu finančních prostředků, které zastupitelé na toto služby vyčlení z rozpočtu města.

A s jakými klíčovými tématy se budou noví dodavatelé v nadcházejícím období potýkat? V otázkách veřejného osvětlení bude podstatně větší tlak na úspory. Zvažuje se stmívání svítidel v méně exponovaných časech i částečné vypínaní například každé třetí lampy v čase, kdy je pohyb ve městě minimální, a také řízení svítidel prostřednictvím radiofrekvenčních modulů. Některé tyto změny si vyžádají rovněž postupnou úpravu infrastruktury. Jak už bylo řečeno, správci veřejného osvětlení i městské zeleně budou muset nově na denní bázi pracovat s pasporty. Co se týče správy komunikací, tam zůstávají úkoly bez větších změn - jde zejména o zajištění zimní a letní údržby a opravu výtluků.

Nové dodavatele chce mít město vysoutěžené a smlouvy podepsané do konce listopadu.