Areál dopravního hřiště už více než dvě desetiletí chátrá a svému účelu neslouží. V roce 2018 se jej však městu podařilo za bezmála milion korun odkoupit s vidinou, že výhledově dojde k jeho rekonstrukci a opětovnému uvedení do provozu. Děti z mnichovohradišťských základních škol by tak nemusely jezdit na extrémně vytížené dopravní hřiště v Mladé Boleslavi, které je na hraně kapacit, a město by mohlo dopravní výuku nabídnout také okolním obcím. Tato chvíle se v posledních měsících o pořádný kus přiblížila.

Vzhledem k tomu, že obnova hřiště nebyla projektem s nejvyšší prioritou, čekalo se na vhodný okamžik, až se městu podaří získat finance také z jiných zdrojů než jen z rozpočtu města. To se nyní podařilo. Z Nadačního fondu ŠKODA AUTO město získalo 600 tisíc korun, dalších 84 tisíc věnovala automobilka jako dar ze svého grantového programu Dopravní výchova. Celkové náklady na kompletní obnovu areálu, tedy hřiště plus zázemí, jsou odhadnuté na tři miliony korun.

Město již nechalo zpracovat geodetické zaměření pozemků, prověřilo stav povrchu hřiště a dešťové kanalizace v areálu a zajistilo odstranění zrezivělých sloupků původního oplocení. V posledních týdnech probíhá navrhování konkrétního řešení dopravního značení a příprava výběrového řízení, které bude vypsáno v prvním kvartálu letošního roku. Očekává se, že letos by mohl být hotový povrch samotného hřiště včetně vodorovného i svislého dopravního značení a že by areál mohl být otevřen ve zkušebním provozu. Úpravy zázemí (sklad, toalety a malá učebna) jsou zamýšlené až na roky 2021–2022.

Až bude hřiště zpřístupněné, stanou se jeho prvními návštěvníky žáci čtvrtých ročníků mnichovohradišťských základních škol. Následovat by mohli, pokud bude ze stran škol z okolních měst a obcí, jako je třeba Bakov nad Jizerou nebo Bělá pod Bezdězem, zájem, čtvrťáci také odtud. A odpoledne a během víkendů by hřiště mělo být k dispozici také veřejnosti.