Internetové stránky, profil na Facebooku, zpravodaj a městský rozhlas, to jsou komunikační kanály, které radnice využívá směrem k obyvatelům města. Zejména proto, že každý z těchto nástrojů má však určitá slabá místa, měla by tuto nabídku letos rozšířit aplikace MH v mobilu.
Největší devizou tohoto nového nástroje by měla být rychlost, dostupnost informací kdykoliv a kdekoliv prostřednictvím chytrého mobilního telefonu a jeho úzké provázání s webem města. Uživatel si bude moci jednoduše zobrazovat aktuality, kalendář akcí konaných ve městě či kontakty, prohlížet úřední desku, informovat se o úředních hodinách jednotlivých odborů, procházet archiv Kamelotu nebo hlásit závady na majetku města. Počítá se rovněž s poskytováním celé řady dalších užitečných informací: o řešení životních situací, parkování, čištění ulic, odpadech, poplatcích (včetně možnosti placení poplatků online) či krizových kontaktech. Turisté v aplikaci naleznou základní informace o památkách. Uživatelé si rovněž budou moci nastavit notifikace, aby byli informováni například o čištění ulic či výkopových pracích v okolí jejich bydliště. Město hodlá aplikaci rovněž využívat k anketám.
Nový nástroj vychází z řešení takzvaných „smart cities“ a jeho přínosem má být vedle informovanosti  rovněž on-line komunikace s městským úřadem. Zájemci by měli dostat možnost vyřešit i některé otázky, kvůli nimž bylo dosud nutné dorazit osobně na úřad, na dálku.
Do aplikace hodlá město investovat v rámci projektu Rozvoj nástrojů strategického řízení, komunikace s veřejností a vzdělávání úředníků v podmínkách města MH. 90 procent nákladů pokryje evropská dotace.
Aplikace by měla být zavedena nejpozději jako vánoční dárek.