Blahoslav Zavadil: Nebyli jsme svatí.
Kniha zachycuje cenné osobní vzpomínky Blahoslava Zavadila z Brna-Žabovřesk, příslušníka 1. čs. samostatné obrněné brigády vzniklé v letech II. světové války ve Velké Británii. Popisuje jeho odchod z okupované vlasti, přes epizodu v Cizinecké legii, službu v naší armádě ve Francii a následně zážitky z vojenského výcviku i "civilních" momentů života na britských ostrovech

Stanislav Motl: Cesty za oponu času. Bomba pro T.G.Masaryka a další příběhy zločinu i hrdinství.
Výběr z rozhlasového pořadu Stopy, fakta, tajemství, neobyčejné příběhy o tajemstvích lidské duše, o různých podobách odvahy či zbabělosti, hrdinství či zločinu.
V této knize najdete kapitoly Poslední z Titaniku Milenec hvězd M. R. Štefánik Česká stopa Adolfa Eichmanna Smutek Hugo Haase Odkud přišel Adolf Hitler? Poslední role Anny Letenské Šťastný Harry Jelínek Svědomí válečného vraha Ztracená závěť Lídy Baarové A kromě nich dalších šestnáct příběhů o odvaze i zločinu. Stanislav Motl

Karel Pacner" Osudové okamžiky XX.století. Události, které zásadně ovlivnily náš svět.
V populárně naučné knize renomovaného autora tohoto žánru, dlouholetého spolupracovníka MF Dnes, Karla Pacnera, jsou popsány klíčové události, které ve světových dějinách minulého století znamenaly výrazné změny: od vzniku chorobné ideologie komunismu, přes totalitní režimy a celosvětové konflikty až po pád železné opony. Každá ze čtrnácti kapitol je doplněna o stručné vysvětlení pojmů, které se k danému období vážou, v publikaci nechybí ani obsáhlý jmenný rejstřík.
Dvacáté století bylo patrně nejkrutější v celé historii lidstva. Ovšem pohled na moderní dějiny nás zároveň přivádí k otázce: jaké dobré či špatné dědictví přinese toto století našim potomkům, obyvatelům století jednadvacátého?

Eva Zollerová: Učíme děti ptát se a přemýšlet.
Publikace vychází z metodiky "Filosofie pro děti" a představuje program pro všechny, kdo pracují s dětmi předškolního a mladšího školního věku a chtějí využít potenciál přirozeného dětského údivu, zvídavosti, tázání a touhy porozumět k rozvíjení kritického myšlení a prosociálního cítění dětí.