Na úseku organizačních a koordinačních služeb

  • Zajišťuje skartační řízení podle zákona č. 499/2004 Sb. o archivnictví a spisové službě, ve znění pozdějších předpisů.

  • Podle § 17 odst. 2 a 3 vyhlášky č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, ve znění pozdějších předpisů:

  • Vede evidenci všech razítek včetně případného oznámení ztráty úředního razítka Ministerstvu vnitra ČR.

  • Vede evidenci kvalifikovaných certifikátů vydaných akreditovanými poskytovateli certifikačních služeb, pro elektronické podpisy, a kvalifikovaných systémových certifikátů vydaných akreditovanými poskytovateli certifikačních služeb pro elektronické značky.

  • Zajišťuje povinné zveřejňování informací, oznámení, vyhlášek atd. na úřední desce Městského úřadu, vč. el. podoby. Dle vnitřní normy pro zveřejňování smluv v registru smluv prostřednictvím pověřených osob zajišťuje pro ostatní odbory úřadu, příp. další organizace města, zápis smluv a objednávek do evidenčního systému města a jejich uveřejnění v registru smluv.

  • Vyhotovuje a zveřejňuje výroční zprávu za předcházející kalendářní rok o činnosti obce v oblasti poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

  • Plní úkoly obecního úřadu jako orgánu příslušného k přijetí nalezené věci od nálezce podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“).

  • Plní úkoly spojené s realizací Ceny Města Mnichovo Hradiště, udělováním záštity města a starosty města.

  • Zajišťuje pietní akty a potřeby s tím spojené.

  • Zajišťuje spolupráci s Klubem Mn. Hradiště s.r.o. a dalšími partnery v oblasti kultury a cestovního ruchu, podílí se na přípravě všech kulturních akcí. V případě otevření nových zařízení města nebo obnovených prostor po rekonstrukcích zajišťuje aktivity spojené se slavnostním uvedením do provozu dle pokynů vedení města, příp. se na nich podílí při organizaci Klubu Mn. Hradiště s.r.o.

  • Zajišťuje přeshraniční spolupráci s partnerskými městy v součinnosti s projektovým managementem.

  • Zajišťuje komunikaci s médii, občany, firmami, osadními výbory, odbornými organizacemi a spolupracovníky města.

  • Zajišťuje obsluhu komunikačních kanálů: web, tiskové zprávy, mobilní rozhlas, veřejná setkání (jejich komunikace a organizace); veřejné konzultace s občany, spolupráce s celostátními médii masové komunikace (rádio, TV, novináři v regionu), výstavní plochy.

  • Organizačně zabezpečuje jednání Rady města a Zastupitelstva města, vyhotovuje zápisy z jejich jednání a přehled přijatých usnesení, používá k tomu určený el. redakční systém eRAZ.

  • Plní další úkoly dle pokynů starosty, místostarosty a tajemníka Městského úřadu, které souvisejí s jejich činností nebo s činností Rady města a Zastupitelstva města.

Na úseku kontroly

  • Zakládá agendu vedoucího orgánu veřejné správy (starosty) dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), ve znění pozdějších předpisů.

  • Zakládá roční zprávy o výsledcích finančních kontrol (včetně příspěvkových organizací v působnosti obce) předávaných do 10. února následujícího roku krajskému úřadu.

  • Zakládá zápisy z kontrol prováděných kontrolními orgány veřejné správy a zápisy z kontrol nahrazujících interní audit.

  • Zpracovává a řeší agendu nastavení, provádění a kontroly interních řídících a provádějících procesů pro fungování Městského úřadu, spolupracuje při výkonu interního auditu dle zákona o finanční kontrole č. 320/2001 Sb. a příslušných prováděcích předpisů.

Na úseku elektronizace veřejné správy a informačního systému

  • Zajišťuje plnění povinností orgánu veřejné správy podle zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s prováděcími vyhláškami, ve znění pozdějších předpisů, zejména:
    • zpracování informační koncepce (Vyhláška č. 529/2006 Sb.),
    • posuzování dlouhodobého řízení ISVS (Vyhláška č. 530/2006 Sb.),
    • zajišťování zaregistrování agendového informačního systému (AIS) do jednotného identitního prostoru a certifikace pro přístup do základních registrů,
    • zajištění přístupnosti stránek města i pro osoby se zdravotním postižením.
  • Zajišťuje pořízení certifikátů pro podepisující osoby zaměstnavatele (elektronický podpis, zaručený elektronický podpis elektronická značka, časové razítko) na základě smlouvy uzavřené s kvalifikovaným poskytovatelem certifikačních služeb.

  • Zajišťuje plnění povinnosti orgánu veřejné moci na úseku provozování elektronické podatelny.

  • Zajišťuje nákup, provoz, udržování a administraci počítačové sítě Městského úřadu a Městské policie, počítačového HW a SW.

  • Zajišťuje technickou podporu telekomunikační sítě Městského úřadu a správu webových stránek města.

  • Zajišťuje procesní koordinaci pro administraci a technickou podporu elektronické spisové služby (eSSL), agendových informačních systémů (AIS) využívaných k výkonu příslušných agend zaměstnanci Městského úřadu a Městské policie, technickou podporu napojení příslušných AIS do jednotlivých centrálních sítí prostřednictvím Centrálního místa služeb (CMS).

  • Zajišťuje procesní koordinaci pro administraci a technickou podporu SW nástrojů - evidence objednávek, smluv, apod.

  • Zajišťuje provoz, údržbu, administraci a technickou podporu redakčního systému pro přípravu a správu jednání Rady města a Zastupitelstva města.

  • Zajišťuje provoz, údržbu, administraci a technickou podporu webových rozhraní Portál Občana města Mnichovo Hradiště a Portál úředníka Městského úřadu Mnichovo Hradiště.

  • Zajišťuje provoz, údržbu, administraci a technickou podporu webového rozhraní rezervačního systému pro rezervaci návštěv klientů na MěÚ.

  • Zajišťuje provoz, údržbu, administraci a technickou podporu geografického informačního systému (GIS) a souvisejícího webového geoportálu.

Na úseku krizového řízení, ochrany před povodněmi a obrany státu

  • Plní povinnosti Obecního úřadu obce s rozšířenou působností (dále jen "OÚ ORP") za účelem zajištění připravenosti správního obvodu ORP na řešení krizových situací podle § 19 odst. 1 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů:
    • Poskytování součinnosti hasičskému záchrannému sboru kraje (dále jen "HZS") při zpracování krizového plánu kraje a při zpracování krizového plánu ORP.
    • Plnění úkolů podle krizového plánu ORP.
    • Vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob a předávání údajů v ní vedených HZS.
    • Vedení evidence údajů o přechodných změnách pobytu osob za stavu nebezpečí a předávání údajů v ní vedených HZS.
    • Vedení přehledu možných zdrojů rizik a v rámci prevence podle zvláštních právních předpisů odstraňování nedostatků, které by mohly vést ke vzniku krizové situace.
  • Plní úkoly OÚ podle § 21a odst. 1 Krizového zákona za účelem zajištění připravenosti obce na řešení krizových situací:
    • Organizování přípravy obce na krizové situace.
    • Poskytování obecnímu úřadu ORP podkladů a informací potřebných ke zpracování krizového plánu ORP.
    • Podílení se na zajištění veřejného pořádku.
    • Plnění úkolů stanovených krizovým plánem ORP při přípravě na krizové situace a jejich řešení.
  • Plní úkoly OÚ podle § 21a odst. 2 Krizového zákona:
    • Seznamování právnických a fyzických osob s charakterem možného ohrožení, s připravenými krizovými opatřeními a se způsobem jejich provedení.
  • Poskytuje součinnost HZS při provádění kontroly podle § 33 Krizového zákona.

  • Plní úkoly OÚ v přenesené působnosti podle § 15 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů:
    • Organizuje přípravu obce na mimořádné události.
    • Podílí se na provádění záchranných a likvidačních prací s integrovaným záchranným systémem.
    • Zajišťuje varování, evakuaci a ukrytí osob před hrozícím nebezpečím, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
    • Hospodaří s materiálem civilní ochrany.
    • Poskytuje HZS podklady a informace potřebné ke zpracování havarijního plánu kraje nebo vnějšího havarijního plánu.
    • Podílí se na zajištění nouzového přežití obyvatel obce.
    • Vede evidenci a provádí kontrolu staveb civilní ochrany nebo staveb dotčených požadavky civilní ochrany v obci.
    • Seznamuje právnické a fyzické osoby v obci s charakterem možného ohrožení, s připravenými záchrannými a likvidačními pracemi a ochranou obyvatelstva. Za tímto účelem organizuje jejich školení.
  • Je jako OÚ dotčeným orgánem z hlediska ochrany obyvatelstva při rozhodování o umisťování a povolování staveb, změnách staveb a změnách v užívání staveb, odstraňování staveb a při rozhodování o povolení a odstraňování terénních úprav a zařízení (viz § 15 odst. 5 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému …)

  • V souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 18/1997 Sb., atomový zákon, ve znění pozdějších předpisů:
    • Plní úlohu dotčeného OÚ ORP při schvalování vnitřních havarijních plánů a jejich změn (viz § 3 odst. 2, písm. e) zákona), při změnách zařízení nebo jiných změnách ovlivňující vnější havarijní plán nebo při změnách povolení ovlivňujících vnější havarijní plán (viz § 16 odst. 1 a 3 a § 19 odst. 3 zákona).
    • Přijímá a eviduje informace držitele povolení k přepravám jaderných materiálů a radioaktivních látek o vzniku nebo podezření na vznik radiační havárie (viz § 19 odst. 2 zákona).

Na úseku požární ochrany

  • V součinnosti s místostarostou zajišťuje plnění povinností obce podle § 29 odst. 1, písm. a) až g) a písm. l) až o) zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o PO“):
    • Zřizuje jednotku sboru dobrovolných hasičů obce (dále jen „JSDHO“), která provádí hašení požárů a záchranné práce při živelních pohromách a jiných mimořádných událostech a plní další úkoly podle zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, ve svém územním obvodu; členům JSDHO za hašení požárů a záchranné práce při živelních pohromách a jiných mimořádných událostech v mimopracovní době poskytuje odměnu.
    • Udržuje akceschopnost JSDHO.
    • Zabezpečuje odbornou přípravu členů JSDHO.
    • Zabezpečuje materiální a finanční potřeby JSDHO a požární ochrany.
    • Zajišťuje péči o členy JSDHO, jakož i péči o zaměstnance zařazené v jednotkách hasičských záchranných sborů podniků, členy jiných jednotek sborů dobrovolných hasičů obce nebo podniků, popřípadě i o osoby vyzvané k poskytnutí osobní pomoci podle § 18, jestliže zasahují za ztížených podmínek nebo u déle trvajícího zásahu na území obce.
    • Poskytuje náhradu ušlého výdělku členu JSDHO, který se ve své pracovní době nebo v době, ze které mu plyne příjem z podnikání nebo jiné samostatně výdělečné činnosti, zúčastní zásahu při požáru nebo jiných záchranných prací při živelních pohromách nebo jiných mimořádných událostech nebo nařízeného cvičení anebo nařízené odborné přípravy.
    • Zabezpečuje a hradí pro členy JSDHO preventivní zdravotní prohlídky.
    • Umožňuje dislokaci jednotek hasičského záchranného sboru v katastrálním území obce podle nařízení kraje a přispívá na provoz a vybavení těchto jednotek.
    • Spolupracuje se sousedními obcemi při plnění úkolů k zabezpečení požární ochrany.
    • Organizuje preventivně výchovnou činnost.
    • Obecně závaznou vyhláškou vydává požární řád obce a stanoví podmínky k zabezpečení požární ochrany při akcích, kterých se zúčastní větší počet osob.
  • V součinnosti s místostarostou zajišťuje plnění povinností OÚ podle § 29 odst. 3 zákona o PO:
    • Zajišťuje účast velitelů a strojníků JSDHO obce na jejich odborné přípravě.
    • Zajišťuje úkoly požární ochrany pro období stavu ohrožení státu a válečného stavu.
  • V součinnosti s místostarostou jako vybraný OÚ podle § 29 odst. 4 zákona o PO:
    • Zabezpečuje podle požárního poplachového plánu kraje hašení požárů a záchranné práce při živelních pohromách a jiných mimořádných událostech mimo svůj územní obvod.
    • Zabezpečuje akceschopnost JSDHO k zásahům mimo svůj územní obvod.
    • Na základě nařízení kraje, kterým se stanoví podmínky plošného pokrytí území kraje jednotkami požární ochrany, zabezpečuje nepřetržitou pracovní pohotovost mimo pracoviště v počtu nejméně jednoho požárního družstva o sníženém početním stavu.