Od prosince 2022, kdy došlo k uzavření silničního mostu na obchvatu města, čelí silnice III. třídy mezi Mnichovým Hradištěm a Klášterem násobně většímu objemu dopravy. A to se pochopitelně promítá do stavu komunikace. Po dobu stavby nového mostu, tedy ještě takřka celý letošní rok, však budou opravy na této frekventované spojnici pouze provizorní.

Jak uvádí cestmistr Marek Kubát, během letošní zimy se silnice III/26815 v rámci běžné údržby dočkala oprav výtluků zatím třikrát, bohužel bez valného efektu. Přes zimu mohou cestáři opravovat díry pouze tzv. studenou balenou směsí, která je vhodná jen na menší výmoly hluboké do tří centimetrů. Z větších a hlubších děr směs automobily záhy opět vytlučou. Ke stálosti těchto oprav nepřispívají ani zimní mrazy, kolísání teplot nebo chemické ošetřování komunikací.

Situaci komplikuje rovněž skutečnost, že navzdory zákazu vjezdu vozidel nad 7,5 tuny na tuto komunikaci těžké kamiony, nákladní vozy i zemědělská technika stále vjíždějí. Ve spojení s klimatickými podmínkami silnice mimořádně trpí. Třebaže mnichovohradišťští cestáři se nejhorší výtluky snaží eliminovat, mají na starost 250 km silnic, které mohou opravovat pouze za plusových teplot a za stavu, kdy je vozovka suchá.

Kompletní rekonstrukci povrchu silnice mezi Hradištěm a Klášterem bude možné plánovat až po dokončení mostu na obchvatu města (tato krajská investice má být dokončena do 31. října 2024). Vzhledem k tomu, že celoplošná oprava silnice je však součástí projektu výstavby nového mostu, teoreticky by mohla oprava proběhnout už letos v listopadu. Pravděpodobnější termín je však jaro 2025.  Dokud má silnice III/26815 charakter objízdné komunikace, není ani její částečné uzavření kvůli opravám možné.