7. ročník Rallye Paříž – Alžír – Dakar 1985
První účast značky LIAZ v maratónském závodě Paříž – Dakar se odehrává pod hlavičkou exportní organizace Motokov v podobě dvou továrenských kamionů st. č. 626 a 627.
Pro zajímavost: Vůz č. 626 bohužel dojel do Dakaru mimo soutěž vlivem odstoupení francouzského člena posádky Araina Gallanda. Který prohlásil, že LIAZy nejsou na soutěž připraveny. Zbylí členové posádky (Brzobohatý a Kovář) tedy byli diskvalifikováni, přesto dovezli auto až do cíle. Ovšem druhý vůz č. 627 (Moskal, Joklik, Fencl) dojel na krásném 13. místě z cca 50 kamionů, což byl super výsledek při premiérové účasti.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
626 | MOTOKOV / LIAZ | Galland (FR), Kovář (CS), Brzobohatý (CS) | LIAZ 4X4 | mimo klasifikaci |
627 | MOTOKOV / LIAZ | Moskal (CS), Joklik (CS), Fencl (CS) | LIAZ 4X4 | 13 |
8. ročník Rallye Paříž – Alžír – Dakar 1986
Do 8. ročníku rallye vyslala severočeská automobilka pod hlavičkou Motokovu hned trojici kamionů. Účast jednoho z nich pomáhá financovat majitel švýcarské společnosti Negocitas S.A., Jean – Louis Héritier.
Pro zajímavost: V tomto ročníku se postavily poprvé na start i dvě Tatry (také pod Motokovem) v čele s Karlem Lopraisem. A bohužel v roce 1986 zemřel při rallye organizátor této rally Thierry Sabine po tragické havárii vrtulníku.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
631 | MOTOKOV / LIAZ | Joklik (CS), Tyl (CS), Stöhr (CS) | LIAZ 4X4 | mimo klasifikaci |
632 | MOTOKOV / LIAZ | Moskal (CS), Krejsa (CS), Vojtíšek (CS) | LIAZ 4X4 | mimo klasifikaci |
633 | MOTOKOV / LIAZ | Brzobohatý (CS), Hérier (CH), Fencl (CS) | LIAZ 4X4 | mimo klasifikaci |
9. ročník Rallye Paříž – Alžír – Dakar 1987
Pro rok 1987 se plánuje pronájem více kamionů zahraničních týmům, které mají o značku LIAZ zájem na základě jejich vystoupení v předešlých ročnících. Z různých důvodů se však tento plán nedaří naplnit, a tak i tentokrát na startu stojí jen továrenský tým spadající pod národní reprezentaci Motokovu.
Pro zajímavost: Posádka č. 614 Moskal, Joklik, Záleský) se umístila na bedně a to na krásném 3. místě.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
614 | MOTOKOV / LIAZ | Moskal (CS), Joklik (CS), Záleský (CS) | LIAZ 4x4 | 3 |
615 | MOTOKOV / LIAZ | Brzobohatý (CS), Krejsa (CS), Voňkovský (CS) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
10. ročník Rallye Paříž – Alžír – Dakar 1988
To, co se nepodařilo v roce předcházejícím, stává se realitou v roce 1988. Krom dvojice továrenských LIAZů (opět v týmu Motokov) je ve startovní listině jubilejního 10. ročníku zapsaných dalších pět strojů.
Posádka st. č. 644 spolu s dvojicí Tater zabezpečuje servis špičkovému francouzskému týmu L´Ami Financier / elf, startujícímu s prototypovými motocykly Ecureuil.
Posádka st. č. 652 v barvách Marlboro jede jako rychlý servis pro belgický motocyklový tým dvojnásobného vítěze Gastona Rahiera, startujícího se stroji Suzuki.
Posádky st. č. 687 a 688 jedou ve službách francouzského offroad – úpravce S. P. L. asistenční povinnosti si mají plnit pro několik zákazníků a kvarteto týmových Range Roverů.
Posádka st. č. 706 jede jako rychlá asistence španělského továrenského týmu Fanta Limón / Nissan Espaňa.
Pro zajímavost: Posádka č. 614 (Moskal, Joklik, Záleský) skončila na 2. místě hned za Tatrou Karla Lopraise, který soutěž poprvé vyhrál.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
616 | MOTOKOV / LIAZ | Krejsa (CS), Joklik (CS), Brzobohatý (CS) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
617 | MOTOKOV / LIAZ | Moskal (CS), Vojtíšek (CS), Zálesklý (CS) | LIAZ 4x4 | 2 |
644 | L´Ami Financier | Fajtl (CS), Loiseaux (FR), Chevalier (FR) | LIAZ 4x4 | 26 (mimo čas) |
652 | Gaston Rahier Racing | Svoboda (CS), Pohl (DE), Urbiha (FR) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
687 | S. P. L. 4x4 | Vonšovský (CS), Julien (FR), Armingaud (FR) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
688 | S. P. L. 4x4 | Fotr (CS), Dupin (FR), Dreosso (FR) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
706 | Team Fanta Nissan Espaňa | Frenci (CS), Juvanteny (ES), Casademont (ES) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
11. ročník Rallye Paříž – Tunis – Dakar 1989
V 11. ročníku Rallye Paříž – Dakar je kategorie kamionů zrušena, následkem tragické havárie DAFu TurboTwin X2 v předcházejícím roce. Nákladní auta tak tentokrát zabezpečují jen servisní služby motocyklovým a automobilovým týmům.
Posádka st. č. 618 a 619 zabezpečují převoz náhradních dílů pro rozsáhlou flotilu klientských motocyklů startujících „pod křídly“ týmu Honda Objektif Dakar.
Posádka st. č. 622 jede znovu ve službách týmu Suzuki Gastona Rahiera, tentokrát však s bílým valníkem a decentní reklamou týdeníku VSD.
Posádka st. č. 642 veze opět náhradní díly pro Nissany Patrol španělského továrenského týmu sponzorovaného petrolejářskou společností Repsol.
Posádka st. č. 652 jede jako třetí asistenční vozidlo pod hlavičkou francouzského motocyklového týmu L´Armi Financier.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
618 | Honda Objectif Dakar | Filip (CS), Micquiaux (FR), Chamois (FR) | - | - |
619 | Honda Objectif Dakar | Krejsa (CS), Serre (FR), Perrier (FR) | - | - |
622 | Gaston Rahier Racing | Svoboda (CS), Pohl (DE), Travers (FR) | - | - |
642 | Team Repsol Nissan | Frencl (CS), Lucas (ES), Dot (ES) | - | - |
652 | L´Ami Financier | Fajtl (CS), Klein (FR), Bas (FR) | - | - |
Rallye Paříž – Sirte – Le Cap 1992 (Paříž – Kapské město)
Na transkontinentální Rallye – Paříž – Kapské město se po delším čase objevuje větší množství soutěžních LIAZů.
Trojici kamionů, připravených ve výrobních závodech LIAZu, vyslala na start do Paříže umělecká a eventagentura Art Production K/2. Startují s čísly 513, 514 a 515.
Posádka st. č. 523 zabezpečuje servis dvěma motorkám týmu Kawasaki IP Italy.
Posádka st. č. 524 jede komerční rychlá asistence pro 17 soukromých motocyklistů z Japonska, Francie a Německa.
Posádky st. č. 533 a 534 vezou náhradní díly velkému italskému motocyklovému týmu BYRD – Belgarda Yamaha Italia.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
513 | Art Production K Racing | Kakrda (CS), Joklik (CS), Žák (CS) | LIAZ 4X4 | mimo klasifikaci |
514 | Art Production K Racing | Vonšovský (CS), Záleský (CS), Fanta (CS) | LIAZ 4X4 | 30 |
515 | Art Production K Racing | Fajtl (CS), Filip (CS), Ducháček (CS) | LIAZ 4X4 | 56 |
523 | Team Kawasaki IP Italy | Palladini (IT), Ansaloni (IT), Lucarotti (IT) | LIAZ 4X4 | mimo klasifikaci |
524 | Hit Auto M. Krejsa | Krejsa (CS), Pohl (DE), Urbiha (FR) | LIAZ 4X4 | mimo klasifikaci |
533 | Belgarda Yamaha Italia | Lamač (CS), Minelli (IT), Brusatin (IT) | LIAZ 4X4 | mimo klasifikaci |
534 | Belgarda Yamaha Italia | Adamec (CS), Delaporte (FR), Brzobohatý (CS) | LIAZ 4X4 | 46 |
15. ročník Rallye Paříž – Tanger – Dakar 1993
LIAZ na startu patří posádce st. č. 513 jedoucí jako rychlá asistence italského týmu Asomoto (tentokrát s jediným motocyklem Kawasaki).
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
513 | Asomoto | Palladini (IT), Ansaloni (IT), Lucarotti (IT) | LIAZ 4X4 | 21 |
16. ročník Rallye Paříž – Dakar – Paříž 1994
Tým Asomoto přihlásil na rallye rychlou asistenci v podobě kamionu LIAZ st. č. 414. Na poslední chvíli však došlo k výměně stroje a na start se tak pod stejným startovním číslem postavil Mercedes-Benz.
17. ročník Rallye Granada – Dakar 1995
Posádka st. č. 417 týmu Bohemia Racing poskytuje v roce 1995 asistenční služby švýcarské dvojici Barenghi / Ramu soutěžících s Lamborghini LM002
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
417 | Bohemia Racing | Lamač (CZ), Adamec (CZ), Walk (UK) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
18. ročník Rallye Granada – Dakar 1996
Poslední vystoupení LIAZu ve staré „éře“ účasti této značky se pojí s italským týmem Asomoto a posádkou st. č 427.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
427 | Asomoto | Palladini (IT), Descrescendo (IT) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
25. ročník Rallye Dakar 2003
Moderní kapitolu LIAZU na Dakaru začíná psát v roce 2003 Martin Macík st. s kamionem st. č. 444 a to právě v čase kdy výroba sériových vozidel této značky definitivně končí.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
444 | Macík Offroad Team | Macík st. (CZ), Žák (CZ), Fajtl (CZ) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
27. ročník Rallye Dakar 2005
V roce 2005 je tým Martina Macíka přejmenovaný na Tedom Team a v rallye startuje se st. č. 544.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
544 | TEDOM TEAM | Macík st. (CZ), Fajtl (CZ), Spáčil (CZ) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
28. ročník Rallye Lisabon – Dakar 2006
Pro 28. ročník dochází v týmu k více změnám. Do Dakaru se vydává kompletně přestavěný speciál v červené barvě nového partnera Unipetrol ze skupiny polského petrolejářského gigantu Orlen. Posádka Czech Orlen Teamu startuje se st. č. 511.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
511 | CZECH ORLEN TEAM | Macík st. (CZ), Fajtl (CZ) | LIAZ 4x4 | 11 |
29. ročník Rallye Lisabon – Dakar 2007
V roce 2007 se sedlčanská posádka vrací k žluté barvě a názvu Tedom Truck Team. V rallye se prezentuje se st. č. 510.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
510 | TEDOM TRUCK TEAM | Macík st. (CZ), Žák (CZ), Vildman (CZ) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
30. ročník Rallye Lisabon – Dakar 2008
Pro jubilejní 30. ročník připravuje tým nový speciál s kabinou Tedom. Několik dní před startem rallye je však tento kamion odhlášený za nezpůsobilost ke startu z důvodu hliníkové konstrukce kabiny. Narychlo je proto vyměněná kabina Tedom za původní z LIAZu.
Rallye Lisabon – Dakar je několik hodin před startem zrušena z důvodu přímé hrozby teroristů vůči účastníků soutěže.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
616 | TEDOM TRUCK TEAM | Macík st. (CZ), Kalina (CZ), Vildman (CZ) | LIAZ 4x4 | - |
672 | TEDOM TRUCK TEAM | Spáčil (CZ), Žák (CZ) | LIAZ 4x4 | - |
31. ročník Rallye „Dakar“ Argentina – Chile 2009
První jihoamerický Dakar po přestěhování z Afriky má na startovní listině tři kamiony LIAZ z dvou různých týmů. Nový tým Martina Macíka a Pavla Kubíčka KM Racing nasazuje soutěžní kamion se st. č. 516 podporovaný posádkou rychlé asistence se st. č. 574.
Marek Spáčil, který se osamostatnil, startuje s třetím LIAZem st. č. 520 ve vlastním týmu M. S. RallyeTruck.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
516 | KM Racing | Macík st. (CZ), Kalina (CZ), Valtr (CZ) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
520 | M. S. RallyeTruck | Spáčil (CZ), Kubeša (CZ), Lamač (CZ) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
574 | KM Racing | Fajtl (CZ), Bervic (CZ), Kubíček P. (CZ) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
32. ročník Rallye „Dakar“ Argentina – Chile 2010
KM Racing je v rallye přítomný s jedním LIAZem st. č. 506.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
506 | KM Racing | Macík st. (CZ), Kalina (CZ), Bervic (CZ) | LIAZ 4x4 | 14 |
33. ročník Rallye „Dakar“ Argentina – Chile 2011
V roce 2011 je KM Racing na startu Dakaru s posádkou st. č. 519, v které už chybí zakladatel týmu Martin Macík.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
519 | KM Racing | Vildman (CZ), Fajtl (CZ), Bervic (CZ) | LIAZ 4x4 | 14 |
34. ročník Rallye „Dakar“ Argentina – Chile-Peru 2012
Dva kamiony KM Racingu mají st. č. 530 a 551.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
530 | KM Racing | Valtr (CZ), First (CZ), Kalina (CZ) | LIAZ 4x4 | 12 |
551 | KM Racing | Calaba (PL), Kalina (CZ), First (CZ) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
35. ročník Rallye „Dakar“ Argentina – Chile 2013
V 35. ročníku jsou po čtyřech letech přítomni znovu tři kamiony značky LIAZ.
KM Racing nasazuje dvě posádky se st. č. 524 a 545, které jsou součástí širšího seskupení Bonver Dakar Projekt.
Součástí projektu je i posádka se st. č. 536 z Czech Dakar Teamu.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
524 | KM Racing | Valtr (CZ), First (CZ), Kalina (CZ) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
536 | Czech Dakar Team | Spáčil (CZ), Vodrhánek (CZ), Chytka V. (CZ) | LIAZ 4x4 | 16 |
545 | KM Racing | Vildman (CZ) Macík ml. (CZ), Bervic (CZ) | LIAZ 4x4 | 18 |
36. ročník Rallye „Dakar“ Argentina – Chile 2014
Dvojice LIAZů týmu KM Racing startuje v tomto ročníku se st. č. 513 a 525.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
513 | KM Racing | Valtr (CZ), Kalina (CZ), First (CZ) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
525 | KM Racing | Vildman (CZ), Macík ml. (CZ), Mrkva (CZ) | LIAZ 4x4 | 13 |
37. ročník Rallye „Dakar“ Argentina – Bolívie – Chile 2015
S jediným kamionem značky LIAZ jede v roce 2015 posádka se st. č. 525, kterou poprvé řídí syn jednoho z majitelů týmu KM Racing Martin Macík mladší.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
525 | KM Racing | Macík ml. (CZ), Janáček (CZ), Mrkva (CZ) | LIAZ 4x4 | mimo klasifikaci |
38. ročník Rallye „Dakar“ Argentina – Bolívie 2016
Druhý dakarský start Martina Macíka mladšího z KM Racingu je rovněž jako před rokem se st. č. 525.
startovní číslo | tým | posádka | typ vozu | umístění |
525 | KM Racing | Macík ml. (CZ), Tomášek (CZ), Mrkva (CZ) | LIAZ 4x4 | 19 |