Od února 2019 přešlo Mnichovo Hradiště oficiálně na novou službu k hlášení podnětů, problémů či závad ve veřejném prostoru. Zájemci o její využívání si mohou na své „chytré telefony“ nainstalovat novou aplikaci Zlepšeme česko (www.zlepsemecesko.cz/aplikace) a ihned zadávat své podněty. Stále je možné zadat nové hlášení či prohlížet si všechny podněty ve vybrané lokalitě také přes webovou stránku, její adresa je www.zmapujto.cz.

Původní služba Lepší místo (webová služba i mobilní aplikace) ukončila svou činnost v listopadu minulého roku. Dosavadní podněty i stav jejich řešení byly převedeny do nové služby. Během ledna a února jsme museli spolu s dodavatelem technologie odstranit potíže spojené s přechodem na novou službu a transferem dat.

Výhodou nové služby je uživatelsky přívětivější aplikace, která nabízí i více funkcionalit, např. možnost zařadit podnět do některé z kategorií. Podněty se proto lépe vyhledávají. Novinkou je i možnost nahlásit ztracené věci či zvířata, popř. pochválit město či kohokoli jiného za zlepšení ve veřejném prostoru. Výhodou je také zázemí větší technologické společnosti Neogenia s.r.o., či propojení služby se systémem Mobilní rozhlas (https://www.mobilnirozhlas.cz/) pro informování veřejnosti modernějšími kanály (zprávy do aplikace, e-maily, sms či hlasové zprávy).

Vedení města čeká v blízké budoucnosti rozhodnutí jakým směrem se vydat při komunikaci s veřejností, tak aby se informace dostaly i občanům, kteří stále více využívají moderní technologie. Jednou z nejpravděpodobnějších možností je vlastní mobilní aplikace pro komunikaci s občany – využití Mobilního rozhlasu je pak jednou z alternativ.