Motto: „Má-li se člověk státi člověkem, musí se vzdělat.“ Jan Ámos Komenský

Vzpomenete si čas od času na některé z našich akcí, jimiž jsme obohacovali kulturně-vzdělávací život na Mnichovohradišťsku? Doufáme, že se pro Vás alespoň některé z nich staly zdrojem inspirace, poučení i diskuse: přijel za námi např. významný dětský psycholog Václav Mertin, odborný konzultant EDUin Tomáš Feřtek či globální kouč a stratég Jan Mühlfeit. „Oblékali“ jsme pračlověka, pronikali jsme do tajů vzniku knihy či se skvěle bavili během scénických čtení nazvaných Listování (mimochodem v Listování pokračuje místní knihovna, na konci září do KLUBu zavítal Lukáš Hejlík a spol. s knihou Dobrý proti severáku).

Jen pro připomenutí:  

Co je to MAP? Je to místní akční plán pro rozvoj vzdělávání

  • dokument, který vznikl ve spolupráci s organizacemi, institucemi a jednotlivci zapojenými do vzdělávání;
  • místní společenství všech, kdo se podílejí na vzdělávání a jichž se vzdělávání týká: učitelů, dětí a žáků, rodičů, ředitelů, zřizovatelů škol, pracovníků knihoven, muzeí, vedoucích kroužků, DDM apod.

Projekt MAP II Mnichovohradišťsko navazuje na projekt MAP I, který vyšel z podnětu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR a byl realizován od srpna 2016 do března 2018. Během roku a půl předchozího projektu jsme společně vytvořili:

  • prostor pro spolupráci škol, školek, místních spolků a institucí podílejících se na vzdělávání;
  • příležitosti pro inspiraci a vzdělávání všech, kteří se podílejí na učení a výchově dětí;
  • společný plán (dokument MAP) pro ještě lepší vzdělávání dětí a žáků na Mnichovohradišťsku.

MAP II bude realizován od 17. 9. 2018 do 16. 3. 2022 (3,5 roku), jeho nositelem je město Mnichovo Hradiště. Cíle projektu:

  • rozvoj spolupráce mezi zapojenými školami a dalšími subjekty a vzájemné učení;
  • aktualizace a rozvoj dokumentu MAP;
  • přenos plánovacích procesů na úroveň škol, identifikace potřeb a zpracování strategických plánů rozvoje škol;
  • rozvoj kvalitního inkluzivního vzdělávání;
  • společná řešení problémů identifikovaných v MAP I;
  • vyšší zapojení učitelů i neformálních vzdělavatelů, zřizovatelů škol, rodičů a žáků.

Připravujeme setkávání pracovních skupin zabývajících se různými tématy v oblasti vzdělávání: jednak pracovní skupiny pro čtenářskou a matematickou gramotnost, pro financování a pro rovné příležitosti. Kromě toho vzešla z předchozího projektu jako důležitá potřeba zapojovat více žáky do dění nejen ve škole, ale i v obci, rozvíjet regionální vzdělávání, podporovat spolupráci a dobré klima ve školách, napomoci školám v zavádění nových metod a forem práce či spolupracovat při zajištění dostupných volnočasových a mimoškolních aktivit atd. I nadále pak budeme poskytovat školám, jejich zaměstnancům, ale i široké veřejnosti příležitosti pro vzájemná setkávání se na našich vzdělávacích akcích.

Vzdělávání se týká nás všech, neváhejte tedy přispět svými zkušenostmi a názory. K zapojení zveme učitele, pracovníky v neformálním a zájmovém vzdělávání, zástupce a dobrovolníky z neziskových organizací, spolky pracující s dětmi, odborníky, rodiče, děti a všechny další, kdo mají zájem o kvalitní vzdělávání. Více najdete na www.map-mh.cz či na našem facebookovém profilu MAP Mnichovohradišťsko.